Patients with Class II Malocclusion: Cephalometric analysis in the Tegumentary Profile
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v8i3.1641Palavras-chave:
Angle Class I, Angle Class II, Cephalometry, Malocclusion.Resumo
The aim of the study was to assess cephalometric abnormalities in the tegumentary profile of patients with Class II malocclusion. Twenty patients with average age of seven years and eight months were divided into: Group I - control, Class I, no malocclusions (n=10); Group II – Class II malocclusion (n=10). Standardized radiography was performed for the obtainment of the cephalometric points. Langlade’s classification was employed and the features were used: GN.Sn.Pog, ANL,A´-Gv, Pog´- Gv, Ls-GV, Li-GV, Sls-Gv, Sli-Gv. The Student’s t-test and Pearson’s correlation were used, with the level of significance set at 5%. The results show that the patients with Class II had more convex tegumentary profile, less protruded mid face and upper lip, less depth of the upper lip groove and more retracted lower lip and tegumentary chin, with statistically significant differences between groups (p<0.005). The conclusion is that the patients with Class II malocclusion exhibited cephalometric abnormalities in the tegumentary profile.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2009 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.