Influence of physiotherapeutic intervention in the thick motor function of children with diplegic cerebral palsy: case study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v7i2.1005Keywords:
Descrição postural, Gross Motor Function Measure, Habilidade motora grossa, Intervenção fisioterapêutica, Paralisia cerebral diplégica.Abstract
The objective of this study was to verify quantitatively and qualitatively the influence of the physiotherapic intervention in the thick motor ability in children with diplegic cerebral palsy. Two male children had participated of this study. The instrument used in the quantitative evaluation was Gross Motor Function Measure. The qualitative evaluation was based on the postural descriptive analysis on the seated and stood up postures and the walking, running and jumping functions. The physiotherapies’ methods were: neuroevolutive concept Bobath, kinesioterapia and sensorial integration, associated to the playful activities. The physiotherapy intervention was carried through twice per week, a time period of fifty minutes, totalizing 32 sessions during 4 months. After intervention it was verified quantitative and qualitative improvement in the seated posture and in the functions of walking, running and to jump of the participants. In the stood up posture it did not have quantitative advance, however they had evolved qualitatively.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.