Evaluation of parents interest for the oral health of their children, through the rate of attendance at dental consultations for children of preschool age
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v8i2.1493Keywords:
Comparecimento às consultas, Crianças, Interesse dos pais, Saúde bucal.Abstract
This study aimed to quantify the rate of attendance of dental consultations for pre-school children between 4 and 5 years of age. These consultations scheduled in a collective space pre-determined and referred to a basic health unit closer to their homes. Children have been examined and classified as high risk by specific standards of risk of dental caries. We tried to relate this index with the knowledge of parents in prevention and maintenance of deciduous dentition. The results indicated the absence of information from parents or responsible persons about the importance of prevention and maintenance of deciduous teeth in the arcade, which is a fact observed by the high rate of absences to consultations scheduled, despite the free access to treatment.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.