The process of death in the neonatal intensive care unit
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v9i2.2073Keywords:
Death, Neonatal intensive care units, Nursing care, Professional nursing.Abstract
Introduction: In this study, we analyzed the emotional reaction of nursing staff to care for newborns in process of death in neonatal ICUs. Objective: The aim was to identify elements to improve the interaction of individuals with families of children and see how they deal with this process, to enhance nursing care. Method: This is a descriptive exploratory study with qualitative and quantitative approach. Results: We observed that sadness, helplessness, frustration and naturalness were the principal reactions cited by volunteers. Conclusion: The professional nursing, who cares for terminal patient, is not prepared to deal with his feelings nor give support the family in this situation, because issues related to death, most of the time, are not part of the curriculum of courses. It is suggested that the preparation of professionals on the subject is performed at the beginning of academic education, and that hospitals provide them with psychological support so they can deal with their emotions when caring for a terminally ill child.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.