Nutritional status and milk feeding standards in children with respiratory diseases in the South of Brazil
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v9i2.2155Keywords:
Breast feeding, Children, Respiratory infection, FeedingAbstract
Objective: The aim of this study was to investigate the main breast feeding characteristics to the sixth month of under five aged children who presented respiratory infection and their current nutritional status. Method: This study was accomplished through the comparison of two cross sectional population based studies, made in Rio Grande/RS’s, in 1995 and 2004. In the second study, there was a significant increase in the children’s proportion with height/age deficit. Results: The curves of exclusive breast-feeding and predominant breast-feeding showed a progressive fall of this practice to the sixth month, being the predominant mixed breast feeding the practice more common in infantile feeding among the children with respiratory diseases in this city. Conclusion: So, in spite of the diffusion of the benefits of the exclusive breast-feeding, this practice is little used in Rio Grande/RS.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.