Prevalence of overweight and obesity in schoolchildren aged 6 to 11 years in an inland city of RS, Brazil
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v9i2.2255Keywords:
Obesity, Overweight, Epidemiology, Nutrition Assessment.Abstract
Introduction: The prevention of obesity in childhood and adolescence is justified by the increase in prevalence, with persistence in adulthood. Objective: To identify the anthropometric profile of children between 6 and 11 years, elementary school students of the city Estrela (RS, Brazil). Methods: Participants were 407 students (206 girls and 201 boys). Anthropometric assessment was performed and the nutritional diagnosis was defined according to criteria of the growth curves of WHO. Results: We observed that 12.77% of the students presented overweight, and 9.33% of them, obesity. The prevalence of overweight (12.62%) and obesity (8.73%) was lower in girls than boys (12.93% and 13.93% for the overweight and obesity, respectively). Conclusion: There was no significant relationship between data from schoolchildren in the urban area to rural area, possibly due to nutrition transition stimulated by industrialization that is already in everywhere. Data show the importance of preventive nutritional intervention to promote population health.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.