Instrumented assessment of arm function in simple and dual tasks
DOI:
https://doi.org/10.5585/conscientiaesaude/2011/v10n1/2494Keywords:
Attention, Motor activity, Upper extremity.Abstract
Introduction: Upper limb movements are often performed in conjunction with other tasks, which may affect its performance. Objectives: To evaluate the performance of movements toward a target in younger when a cognitive task is simultaneously performed. Methods: Twenty young adults, right-handed, traced a line between two targets, as fast as possible, on a tablet, with the right and left upper limb, isolated and during the cognitive task. Targets of different dimensions (0.5 cm, 1 cm and 1.5 cm) or placed on distinct distances from the initial point (15 cm, 25cm and 35 cm) were used. Results: The duration was greater to reach the target when the cognitive task was performed simultaneously, in particular for the men. The duration and the linearity error were greater for targets placed more distant. Conclusion: The execution of a secondary cognitive task interferes negatively on the performance of the upper limb movements toward a target.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.