Influence of physiotherapy intervention in the trunk control in patients with hemiplegic
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v10i3.2545Keywords:
Activities of daily living, Hemiplegia, Muscle tonus.Abstract
Introduction: The hemiplegic patient has difficulty performing movements with motor control, which needs a training exercise based on trunk control. Objective: To investigate the effects of physiotherapy intervention in the trunk control in patients with hemiplegia relating them to functional ability (ADL). Methods: We performed the application of two scales – FIM (Functional Independence Measure) and EDT (Scale of Disability and brainstem) –, before and after physiotherapeutic intervention in ten patients with hemiplegia, two times per week, lasting 60 minutes. Results: There was significance (p ≤ 0.05) in intra-group analysis (p <0.0001) and intergroup (p <0.0048) and FIM scales EDT. Conclusion: We conclude that the action taken was effective in the acquisition of control of the trunk of hemiplegic patients, and helped to improve the performance of their daily life activities.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.