Undergraduate final year project: facilities and difficulties in its elaboration
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v3i0.321Keywords:
Enfermagem. Monografia. Pesquisa.Abstract
The aim of this article was to characterize the profile of na 8th semester group of undergraduate Nursing students and identify the factors that make the learning easy or difficult at the moment of elaborating their Undergraduate Final Year Project (UFYP) or monograph. It was an exploratory research developed in a private education institution in the city of São Paulo. The sample was constituted by 76 students – 83% of female, 52,6% of single persons and 63,1% of nursing auxiliaries. The interviewed ones described time, costs, the search for a mentor and the requirement of carrying through the UFYP for being approved in the course as their major difficulties; the most facilitating factors were the opportunity of learning how to develop a research, to be accompanied by a mentor and the power of choice on the subject.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.