Immediate effects of thoraco-abdominal rebalance in children with gastroesophageal reflux disease – case series report
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v11n4.3647Keywords:
Child, Gastroesophageal reflux, Physical therapy.Abstract
Introduction: The involuntary return of gastric contents and frequent disease of the gastro-esophageal reflux disease (GERD) can trigger respiratory changes. The Rebalancing Thoracoabdominal Movements (RTA) is characterized by minimize changes in respiratory function, improving ventilation and consequent respiratory effort. Objective: To assess the immediate effects of the handlings of the RTA in cardiorespiratory parameters, signs of respiratory distress (Bulletin Silvermann-Anderson), pain (scale of Lawrence), behavior (Prechtl and Beinteman scale) and symptoms (questionnaire) in children. Methods: We evaluated ten children with a mean age of 15.01+ 18.20 months, using the above evaluation parameters recorded before, immediately after, and 15 minutes after application of the RTA. Results: The technique showed positive effects on the cardiorespiratory system, evidenced by increased and decreased SpO₂ fr, in most children with GERD. Conclusion: The application of RTA showed benefits in children with GERD without influencing the behavior or cause complications.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.