Balance and risk of falls in children with visual impairment
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v11n4.3748Keywords:
Balance postural, Blindness, Child, Disabled children.Abstract
Introduction: The involvement of the visual system can reduce the stability, resulting in increased body sway and/or change in movement strategy. Objective: To evaluate the balance in children with visual impairment (DV) on the school stage. Methods: A total of five participants diagnosed with low vision (P1 and P5) and total blindness (P2, P3 and P4) were analysed. The evaluation was conducted through a questionnaire, clinical trial implementationand evaluation of the balance (EEP and PF 400 biomec). Results: The total score of EEP P1, P2 and P4 was 56 points, P3 was 53, and P5 was 55 points. In PF, P1 and P5 had better maintain balance. All participants had trouble staying on leg support.Conclusion: Children with DV are able to perform ADLs, but may be at greater risk of falls, especially those that require a single leg stance.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.