Understanding the meaning of emotions and feelings in autistic individuals during aquatic activities
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v12n1.3983Keywords:
Autistic disorder, Emotions, Swimming.Abstract
Introduction: Autism is a developmental disorder that consists of changes in the central nervous system, causing behavioral problems. However, the practice of swimming has been helping with the socialization of these individuals. Objective: To analyze the emotional manifestations influenced by aquatic activities in autistic children. Methods: A descriptive study of qualitative nature was carried out. The study included six children who regularly attend Fisioclínica Casa Forte, Recife (PE). The instruments used were a socio-demographic questionnaire and a script of semi-structured interviews and observation. Results: Before entering the swimming pool, the children showed anxiety; but, afterwards, they showed enthusiasm, happiness and calmness. At the end of class, 50% of them did not want to leave the pool, suggesting interest in staying in class. The participants interacted more with toys than with each other or with the teacher. Conclusion: The work done in a playful way provided the children with a pleasant environment, contributing to their psychomotor and emotional development.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.