Health priorities for high school students
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v12n2.4037Keywords:
Health, Lifestyle, Students, Teaching.Abstract
Objective: In this study we aimed to identify which of the determinants of health is regarded as the most important for students from public and private high schools in the city of Santa Maria (RS), Brazil. Methods: The 1.142 high school students answered a questionnaire with social and demographic information as well as lifestyle. Results: As a result of the priorities in health, perfect physical, mental and social well-being appeared in the first place (36.5%, n=408), followed by healthy lifestyle (27.5%, n=308), absence of diseases and illness (22.9%, n=256) and good living and work conditions (13.1%, n=147). Conclusion: We concluded that the majority of high school students have as health priority the perfect physical, mental and social well-being in accordance with the concept advocated by the World Health Organization.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.