Prevalence of injuries in students practicing physical activities: a retrospective analysis
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v12n3.4295Keywords:
Adolescent, Injuries, Physical education and training, Sports.Abstract
Introduction: Studies demonstrate that physical activity practices can provide benefits for people; however, there is always the risk of injuries. Objective: To perform a retrospective analysis of the prevalence of student injuries in physical education classes and school sports teams in central Rio Grande do Sul, Brazil. Methods: We conducted a retrospective survey of injuries in students in a period of three years. The instrument used was the Inquérito de Morbidade Referida (IMR). Results: The findings revealed different types of injuries, the most frequent ones being sprains; the most affected body part was the ankle; and the school team sport with the highest prevalence of injuries was basketball. Conclusion: The data serve as an alert for the Physical Education teachers, in order to reduce injuries by its practitioners.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.