Effects of physical exercises in physical fitness of overweigh children
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v13n2.4682Keywords:
Child, Exercise, Overweight, Physical fitness.Abstract
Introduction: Physical excercises are effective for promoting weight loss, positive changes in body composition and improvement in physical fitness. Objective: To verify the effects of a physical exercise program in the physical fitness of overweight and/or obese children. Participants: Children from seven to ten years old from an intervention program in the city of Florianópolis (SC) were selected. Methods: The movement assessment battery from the “Programa Esporte Brasil” was used to assess the physical fitness. The BMI was calculated following the World Health Organization guidelines. Results: When assessing the physical fitness related to health, a significant improvement in the body mass index and in the abdonimal strengh/resistence was verified. As for physical fitness related to ability, a significant difference in the agility test was found. Conclusion: Positive effects were found in the proposed intervention program with regard to physical fitness related to health and motor abilities of the children that were analyzed. We suggest further studies be carried out to address strategies for fighting child obesity.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.