Methods for assessing functional capacity in patients with COPD
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v13n4.4830Keywords:
Evaluation, Activities of daily living, Chronic obstructive pulmonary disease.Abstract
Objectives: To perform a non-systematic literature review in order to explore the main instruments used to assess functional limitation in patients with COPD. Methods: The search was performed in Medline, PubMed and SciELO using the following terms: daily activities, physical activities in daily life, functional capacity and chronic obstructive pulmonary disease. Results: The main instruments were classified according to their characteristics: scales and questionnaires, clinical tests and motion sensors. The LCADL scale and the PFSDQ questionnaire were described. Regarding clinical tests there are presented 6MWT, Glittre-ADL Test (TGlittre), Sit to Stand, Step Chester and GST test; besides the motion sensors. Conclusions: In the selection of ideal assessment tools, we must take into account those that tackle important issues related to the disease and to the impact that it has on these patients. Among the tools presented it is highlighted the use of LCADL, 6MWT, TGlittre and triaxial accelerometers.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.