Instruments for assessing the functionality and disability of children with stroke: a systematic review of the literature
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n2.5345Keywords:
Child, Disability evaluation, Physiotherapy (techniques), Stroke.Abstract
Objective: Since there is an increasing incidence associated with disabilities arising from cerebrovascular accident (CVA) in childhood, this systematic review aimed to analyze the functionality assessment instruments developed specifically to children with stroke, including examination of its psychometric properties and its interaction with the ICF. Method: Out of a search in five major databases, papers were selected whose aim was to validate tools for the population of children with stroke, published in Portuguese, English, French or Spanish through March, 2014. Results: Three studies classified as having good methodological quality according to the COSMIN were included. These three instruments were used and 475 children were evaluated. All studies used the Pediatric Stroke Outcome Measure (PSOM), which proved to be a valid instrument with good inter-examiner reliability. Conclusion: There is an urgent need for the development, translation and validation of tools aimed at evaluating the functionality of post AVE children.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.