Acute effects of specific warm up and joint mobility exercise on maximum repetition performance and training volume
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n1.6596Keywords:
Exercise, Warm up, Resistance training.Abstract
Introduction: Different types of warm up may influence the strength performance. Objective: To investigate the acute effect of two warm up protocols (joint mobility and specific warm) on the maximum repetition performance and training volume. Methods: The study included 14 men (24.29 ± 4.81). Participants attended on site six non-consecutive days with an interval of 48 hours between them, performing 10 repetition maximum test and retest and the experimental protocols (strength training sessions). Results: The training volume of (repetitions x sets x load) was higher in mobility exercise protocol compared to the protocol with specific warm exercises. Conclusion: Therefore, it seems that mobility exercises promote an acute increasing in maximum repetition performance for the lower limb exercises when compared to the specific warm up.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.