Elderly performance in a driving simulator and cognition
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n4.6952Keywords:
Aging, Automobile Driving, Cognition.Abstract
Introduction: Driving cars is an important to maintain the independence, autonomy and quality of life and that requires the integrity of the cognitive functions, which tend to decline with aging, and may interfere in the skills needed for safe driving. Neuropsychological tests can detect cognitive impairment and together with the use of driving simulators can help to identify the risk of accidents and violations. Objective: To investigate the relation between the performance of the elderly in a driving simulator and in cognitive tests. Methods: Thirty-four drivers over 65 years were evaluated through exercises on the driving simulator and cognitively. Results: It was found an association between performance on tasks in the simulator and cognitive functioning. Conclusion: The use of cognitive tests, especially that evaluate attention and memory functions, are promising in the identification of elderly people who may present traffic problems.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.