Elderly fallers and non-fallers: physical fitness and falls prevalence
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n2.6987Keywords:
Aging, Body balance, Physical fitness.Abstract
Introduction: The incident of fall is present in 40% of the elderly population. Regular physical activity is a strategy for improving physical fitness capacity and to prevent falls in elderly. Objective: To analyze the physical fitness of elderly fallers and non-fallers before and after participation in a multicomponent exercise program, to verify if fall reduction occurs. Methods: A cohort study, 156 elderly participants of a university extension program; divided in two groups: fallers (n = 25) and non-fallers (n = 131). Applied to assessment battery of physical fitness Rikli and Jones. We used the Generalized Estimation Equation method (GHG), adopting as factors time and group and the Bonferroni test. Results: The analysis indicated a statistically significant difference in some of the relations of time and group factors. Conclusion: Physical fitness indicated better results, highlight strength capacity. Decrease in the prevalence of falls in the fallers group.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.