The competences and ethical-political aspects in nursing: from the nursing teacher’s point of view
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v7i1.708Keywords:
Competência, Docência em enfermagem, Universidade, Valores ético-políticos.Abstract
In this article were contemplated the results of an inquiry that have let us know how nursing teachers identify and take part in the development of the abilities that enclose ethical-political aspects in the formation process of future nurses. A qualitative approach was chosen to analyze and interpret the data, which was gathered by means of a questionnaire. It was pointed out the importance of a double-meaning ability: technique and politic, ethics being the mediator between them. Many facts have been disclosed in this study; however, the most important ones were the technique dimension development and the gap between this dimension and the politic one in the nurse formation.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.