Acute changes in white blood cell count after indoor cycling class
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n2.7219Keywords:
Physical Exercise, Health, Immune System.Abstract
Introduction: It has been suggested that the practice of physical exercise can modulate the immune system. Objective: The aim of this study was to evaluate the influence of an indoor cycling class of white blood cell counts. The study included 12 volunteers, mean age 23 ± 4 years, able to physical exercise. Methods: Volunteers performed an indoor cycling class on stationary bike, volume 60 minutes and mean intensity of 71% of maximum heart rate. Results: After the indoor cycling class, during the recovery period (24 and 48 hours), was observed reduction in leukocyte count in 4% and 8.9%, lymphocyte 5% and 1.3%, neutrophils 19.8% and 11.3% and monocytes 18.25% and 20.17%, respectively. Conclusion: In conclusion the indoor cycling class with a volume of 60 minutes and mean intensity of 71% maximum heart rate, have a potential immune modulator effect.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.