Evaluation of the prescription profile of fluoridated dentifrices by dentists in children under the age of six years
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n1.7528Keywords:
Child, Dentifrices, Toothbrushing, Fluorine.Abstract
Introduction: Flossing with fluoride dentifrice is the best way to prevent tooth decay, regardless of age. Objective: To evaluate the prescription profile of fluoridated dentifrice by dentists in children under 06 years of age. Methods: We interviewed 62 dentists from the public service of the county of Cascavel - PR, and delivered a questionnaire with six specific questions. Results: Dentists reported prescribing fluoride dentifrice (64.5%), guide the amount to be placed on the toothbrush (93.5%), also know about fluorine toxicity and the causes of fluorosis. As to the age indicated for the beginning toothbrushing with fluoridated dentifrice the prescriptions were from the age of six years (24.2%) or when the child knew how to spit (17.7%). Conclusion: Interviewees prescribe fluoridated toothpaste for children under 6 years of age. However much of it differed on the ideal concentration of fluoride that should be used in addition to the initial age that should be prescribed fluoride toothpaste.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.