Assessment of the flexibility of children with spastic cerebral palsy after physiotherapeutic intervention
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n1.7576Keywords:
Physical Therapy Specialty, Cerebral Palsy, Muscle Stretching Exercises.Abstract
Introduction: Physiotherapy favors flexibility and reduce the spasticity of children with spastic cerebral palsy. Objectives: To evaluate the benefits of conventional physiotherapy to improve the flexibility of the posterior muscle chain in the short and long term of children with spastic cerebral palsy. Methods: participated six patients with a diagnosis of Cerebral Palsy, age of six to 14 years, both genders. There were 16 sessions of conventional physiotherapy with passive stretching. For the assessment of flexibility, the sit and reach test was applied using the Wells’s box before and after each session. For statistical analysis, Sigma-Stat® Software version 3.5 was used with statistical significance (p <0.05). Results: There was a significant increase in the flexibility of the posterior mus - cular chain of the children when comparing pre and post individually (p <0.05) and the mean before and after the sessions (P <0.0001). Conclusion: Conventional physiotherapy through passive stretching exercises improves the flexibility of the posterior muscular chain of children with spastic Cerebral Palsy in the short or long term.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.