Influence of the weekly frequency of strength training on functional performance in older women
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n1.7586Keywords:
Resistance Training, Aging, Physical Fitness.Abstract
Introducion: Aging occur declines structural and functional that can to affect physical independence. Objective: Verify the influence of weekly frequency of Strength Training (ST) on functional performance in older women. Methods: 21 older womenwere divided in two groups that trained in one (G1: n=11) or two times a week (G2: n=10). The ST applied was in format of circuit that consisted of three turns with interval of 30 seconds in between exercises and repetitions between eight and 10. Results: Results showed improvement over pre-training in all tests in both groups (p <0.05). However, no significant differences were observed between groups (p> 0.05). Conclusion: ST is capable of promoting improvements in functional performance regardless of training frequency.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.