Physical exercice effects practiced in Primary Heath Care
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n3.7670Keywords:
Motor Activity, Primary Health Care, Quality of Life, Physical Therapy Specialty, Public Health.Abstract
Introduction: Physical exercise has been encouraged in Primary Health Care.Objective: to compare two groups of individuals who practice physical exercisesin Primary Care and sedentary, in relation to possible health benefits. Method:Were evaluated 38 individuals, divided into two groups: participants of physicalexercise groups and sedentary. The initial and final evaluation of the two groupscontained sociodemographic and clinical data, physical and respiratory capacityand quality of life. The data were compared intra-groups and inter-groups.Results: In the whithin-group analyzes, were significant differences in quality oflife. In exercise group, physical capacity and quality of life in the sedentary groupwere significant (p <0.05). In between-group comparison, only physical capacitywas different (p <0.05). Conclusion: The physical exercises performed in primarycare present a need for reorganization to achieve better results.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.