Neuropsychomotor development of premature newborns: a systematic review
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n4.7835Keywords:
Newborn, Premature, Review.Abstract
Introduction: From the biological point of view, advances in the care provided to preterm and low-weight, high-risk babies have contributed to a significant increase in their survival rates, and may jeopardize the child's future neuropsychomotor development. Objective: The goal was to review the literature and evaluate the scientific evidence of neuropsychomotor development in preterm newborns. Methods: The Lilacs, Pubmed and Scielo databases were consulted. Two independent reviewers performed the selection and analysis of eligible articles and evaluation and construction of the review, followed by two more reviewers, thus eliminating possible biases. Results: We selected 26 articles, but only 6 were used and only 1 presented the outcome in the study, since few studies met the inclusion criteria. Conclusion: Despite the relevance of the results and small number of studies evaluated we had observed delays in the psychomotor development of preterm babies.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.