The influence of motor performance in the sociometric status of children and adolescents: a transcultural study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n3.8518Keywords:
Motor skills, Hierarchy, Social, Children, Adolescents.Abstract
Introduction: Motor performance is an essential component for the development of individuals and includes factors that directly influence the status before the group. Aim: To verify the relationship between motor performance and sociometric status, as well as to compare the motor performance of children and adolescents in Brazil and Portugal. Methods: 785 (7 to 14 years old) participated, children and adolescents from public and private schools. The instruments used were the Subjective Scale of Social Status in Classroom for social status and Körperkoordinationtest Für Kinder-KTK for evaluation of motor performance. Results: It was observed that the rejected students were more likely to have insufficient coordination in relation to the pairs, regardless of the country of origin. In addition, the Portuguese were more likely to present insufficiency in coordination when compared to Brazilians. Conclusion: Participants rejected by peers were more likely to have insufficient motor coordination, such association may become a multifactorial problem of development in the school universe.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.