Kinetic and kinematic analysis of gait during transport of the wheeled backpack in schoolchildren from 7 to 10 years of age
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n4.8580Keywords:
Gait, Children, Posture, Health Promotion.Abstract
Introduction: The overweight of school backpacks results in an increase of mechanical load in the locomotive apparatus of the students during the locomotion. Objective: Analyze and compare kinetic and kinematic temporal/spatial variables during gait and transport of backpacks with wheels (10% body weight of load) in schoolchildren aged 7 to 10 years. Methods: Ten healthy children (7.8 ± 1.6 years) participate in two experimental conditions, first condition involved the gait in the plane, and the second condition the backpack transport provided with wheels in the plane (10% body weight) occurred. Results: Soil reaction forces in force platform did not show any differences between the conditions. The similarities indicate that wheeled backpacks do not require time changes or application of forces to perform the task when compared to the unladen gait in the plane. The kinematics of the ankle, knee and pelvis remained unchanged. Conclusion: The use of 10% BW of load in the backpack during transport was not influenced gait.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.