Knowledge of the collegial student of eighth semester of the course of nursing at Uninove on heart arrest
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v6i1.915Keywords:
Infarto do miocárdio. Parada cardíaca. Ressuscitação cardiopulmonar.Abstract
The majority of the victims of heart arrest die because non adequate emergency attendance, than it must be fast organized in order to prevent damages neurological (after heart arrest) to the patients. These procedures are decisive for an effective and efficient attendance to the patient preventing irreversible complications that can take the patient to the death. The intention of this study was to identify the knowledge of the students of the final half year of Uninove’s Nursing students, relative to the heart arrest attendance, by using the quantitative-descriptive technique, with 172 students of the eighth semester of the Course of Nursing of the Uninove, of units Vila Maria and Memorial. 63% of the answers were evidenced that had been correct, and 37%, made a mistake. The analysis of the data made possible to identify that, although represented for a minority of the respondents, the amount of errors is great; however, the students in study theoretically are enabled to take care of individuals with heart arrest.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.