Attention deficit/hyperactivity disorder and behavior disorder: family and school aspects
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v7i2.970Keywords:
Ambiente escolar, Ambiente familiar, Transtorno de conduta, Transtorno de déficit de atenção/hiperatividade.Abstract
The early identification, in family and school, of attention/hyperactivity deficit and behavior disorders in childhood and adolescence, is fundamentally important to the developmental process of the human being as well as to the understanding and the management of their symptomatology and the aspects of their development and evolution. This paper, through a non-systematic revision of the literature, makes reference to the role of the family and of the school environments in the formation of subjects, in the psychic, the social and emotional levels, regarding the global and healthy developments of child and adolescent, besides, it exposes the characteristics associated with attention/hyperactivity deficit and behavior disorders, detaching those aspects of the family and school environment that can emphasize or minimize their clinical manifestations.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.