Stress in the undergraduate nursing workers of an intensive therapy unit
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v7i3.975Keywords:
Auxiliares e técnicos de enfermagem, Estresse, Unidade de Terapia Intensiva (UTI).Abstract
It is estimated that 90% of the world population is affected by stress. The stress process is divided in four phases: alert, resistance, almost-exhaustion and exhaustion. Nursing is considered one of the most stressful professions because it treats the life of the people and theirs suffering, being the service of Intensive Care Unit (ICU) one of the most stressful in view of the high complexity. In this study, it is verified the stress level in undergraduate assistants and technicians of nursing of an Intensive Care Unit. It was applied to 20 students a quantitative descriptive field research using a structured questionnaire and the instrument of ISSL. It was verified that 75% of the interviewees present stress, prevailing the resistance phase and the psychological symptoms. It was concluded that working in an Intensive Care Unit is stressful, compromises the health of professionals, and because of this is important to have a better life quality controlling stress.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.