The emotional factors generated by the pregnancy in the adolescence
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v8i1.999Keywords:
Adolescente, Emocional, Gestante.Abstract
The teenage pregnancy results in physical and psychological transformations, generating emotional conflicts for the young mothers. In this study, it was aimed to describe the emotional factors of the adolescents from the moment they had discovered the pregnancy until the moment they became mothers. The descriptive and qualitative research had, as inclusion criterion, women who live in Favela do Moinho (São Paulo city, Brazil), whose the first gestation occurred in the period of 13 to 18 years of age. To be mother, for these girls, was seen as a dream coming true, although being not physically and emotionally prepared for the maternity, the familiar support is important so that they did not develop negative feelings due to their uncertain future. It was concluded that the pregnancy in the adolescence makes girls leave the school generating emotional upheavals and feelings that had varied of happiness to fear.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.