Patellofemoral pain syndrome alters joint position sense: a case-control study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v13n3.4521Palavras-chave:
Knee, Patellofemoral pain syndrome, Proprioception.Resumo
Introduction: The evaluation of changes in joint position sense (JPS) of the knee may be crucial for the identification of disorders that could start during the development of patellofemoral pain syndrome (PFPS). Objective: To evaluate JPS of the knee in PFPS. Methods: Twenty nine women (15 healthy and 14 with PFPS) reproduced knee flexion angles of 45° and 60° during open kinetic chain exercises and of 45° during closed kinetic chain exercises. Results: The absolute error in the active reproduction of 45° in open kinetic chain exercises was significantly higher in the experimental group. There were significant differences in absolute and relative errors between the groups for active reproduction at 45° in open and closed kinetic chain exercises. Conclusions: This study suggests that PFPS alters JPS during active reproduction of the 45° angle in both open and closed kinetic chain exercises.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2014 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.