Educational Projects and Observational Studies in film Analysis: What is the Current Status of Production in Brazil?

Authors

  • Nildes Pitombo Leite Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo
  • Iraides Gonçalves do Amaral Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo
  • Alessandra Demite Gonçalves de Freitas Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo
  • Marcelo Aparecido Alvarenga Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5585/gep.v3i3.114

Keywords:

Filmic Analysis, Observational Studies, Projects, Educational Projects.

Abstract

The definition of educational projects given by Moura and Barbosa (2011) and adopted in this research, was used as an aid both in guid analysis of mapped data in seminars, conferences, periodicals, book chapters and books in the period 2000 to 2012, as in the identification and analysis of educational projects which are under the prospects of projects (also considered here as categories prior to analysis) education, development, intervention, research and learning. In research agenda on educational projects in Brazil are predominant perspectives of projects in research and learning. Studies oberservacionais grow under these same prospects, followed by teaching perspective. The mappings analyzed here, the progress made and empirical perspectives that open at the end of this research are factors considered relevant to the direction of observational studies with filmic analysis, helping to minimize inconsistencies and reductionism in educational projects, whatever the prospects of projects.

Author Biographies

Nildes Pitombo Leite, Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

Doutora em Administração pela Faculdade de Economia, Contabilidade e Administração da Universidade de São Paulo – FEA/USP

Professora do Programa de Pós Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho – PPGA/UNINOVE

Iraides Gonçalves do Amaral, Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

Professora de Graduação em Administração da UNINOVE, SP - Brasil. Professora Colaboradora do Programa de Educação Tutorial da UNINOVE Mestranda em Gestão de Projetos pela UNINOVE

Alessandra Demite Gonçalves de Freitas, Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

Professora de Graduação em Administração da UNINOVE, SP - Brasil. Professora Colaboradora do Programa de Educação Tutorial da UNINOVE Mestranda em Administração pela UNINOVE

Marcelo Aparecido Alvarenga, Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

Professora de Graduação em Administração da UNINOVE, SP - Brasil. Professor Colaboradora do Programa de Educação Tutorial da UNINOVE Mestrando em Administração pela UNINOVE

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Published

2012-12-29

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Leite, N. P., Amaral, I. G. do, Freitas, A. D. G. de, & Alvarenga, M. A. (2012). Educational Projects and Observational Studies in film Analysis: What is the Current Status of Production in Brazil?. Revista De Gestão E Projetos, 3(3), 215–250. https://doi.org/10.5585/gep.v3i3.114
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