Brand Strength for Building a New Product: The Restructuring of Palmeiras´ Avanti
DOI:
https://doi.org/10.5585/podium.v7i2.274Keywords:
Brand, Product, Soccer, Fan MembershipAbstract
The case presents AVANTI´s reformulation process. AVANTI is the membership program of Sociedade Esportiva Palmeiras, one of the leading Brazilian soccer teams, possessing a consolidated brand, nationally and internationally known. It currently ranks fourth in the ranking of clubs with the highest number of fans in Brazilian soccer, with 5.6% of the total (10.5 million fans), according to a research released by the Instituto Paraná Pesquisa (2016). With great financial difficulties at the beginning of his term, then club president Paulo Nobre believed in reformulating the fan membership program, bringing benefits not only to the club but also to its members. Following the changes in marketing mix, the program was very successful, reaching 2018 with 123,555 supporters (Histórico Futebol Melhor, 2018). In financial terms, the membership program has earned the club growing revenues, reaching $ 47 million (in Reais) in 2017 (Simon, 2018). The case can be used to apply contents related to Brand Management, Marketing Strategy and Marketing Decisions, which can be taught in both undergraduate and graduate courses, aiming to contribute to the practical discussion in class, cooperating with the teaching-learning process.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre) em http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html