“Respect is Checked in!”: Understanding the Atitudinal and Programmatic Dimension in Hotels from the Vision of Hotel Managers and Consumers With Disabilities
DOI:
https://doi.org/10.5585/podium.v5i2.148Keywords:
Accessibility, Hotel Company, Marketing and Society.Abstract
Over the years people with disabilities were relegated to the lower strata of society. In many cultures, to have a disability was synonymous for being sick, being unproductive and invalid. These individuals conquered previously unimagined rights, for example, the right for accessibility in any consumer environment. So with a qualitative approach to descriptive research and through discourse analysis of twenty-three semi-structured interviews, this study identified what accessibility of shares hoteliers means, especially regarding the attitudinal and programmatic dimension. We also verified the implementation of the rights under the perspective of hoteliers and consumers with disabilities. Therefore, we observed that managers interviewed always point out the access dimensions as structural issues of the hotels. Consumers with disabilities, in most speeches, bind accessibility primarily for the right to come and go. Therefore, the results showed that this research is relevant, given that people with physical disabilities are consumers and have the right of access in all environments, including tourism services.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre) em http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html