Comparative study of the method pilates® and therapeutic exercises on muscle strength and flexibility in trunk of soccer players
DOI:
https://doi.org/10.5585/conscientiaesaude/2011/v10n1/2454Keywords:
Exercise therapy, Muscle stretching exercises, Range of motionAbstract
Introduction: The intense and repetitive training of a sport causes muscle hypertrophy and decreased flexibility. Objective: To analyze the behavior of muscle strength and flexibility of the extensor muscles tronco.Métodos: We used two protocols (therapeutic exercises and Pilates ® in the soil) in 26 soccer players. Muscle strength was assessed with the dynamometer isometric trunk and flexibility with the bank by Wells and fleximeter. There were three assessments: pre-, post-immediate and delayed post. Results: The therapeutic exercise protocol increased flexibility in the pre and immediate post-and pre-and post late in the bank by Wells (p <0.05) and in Fleximeter (p <0.05), no differences were obtained with respect to muscle strength. In the GP, no statistically significant increase flexibility and strength (p> 0.05). Conclusion: It is suggested that more studies be conducted, comparing these two treatment modalities in order to clarify all the possibilities of applying these methods.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.