Blood pressure responses in normotensive-trained women adopting different exercises order during resistance training sessions
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n4.6714Keywords:
Resistance Training, Hypotension, Arterial Pressure.Abstract
Introduction: the exercise order in resistance training (RT) is one of the different variables that can be used but ignored by practitioners and coaches. Objective: investigate the effect of different exercise order in the arterial pressure responses after a RT session. Methods: eigth women experienced in RT performed three distinct protocols: SEQA was performed alternating limbs training session; SEQB was done with exercises for the lower limbs to the upper limbs; and SEQC followed an opposite sequence to SEQB. After each protocol, the blood pressure values (systolic, diastolic and mean) were analyzed during 60 minutes using a digital model. Results: in the present study, the RT did not reduced the arterial pressure values after each protocol and there was no significant diferences between each set configuration. Conclusion: the findings suggest that exercise order in a RT do not alter de arterial pressure responses after session.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.