Report on an architecture project teaching experience

Authors

  • Antonio Carlos Kfouri UNINOVE, São Paulo
  • Denise Falcão Pessoa UNINOVE, São Paulo
  • Dominique Fretin UNINOVE e MACKENZIE

DOI:

https://doi.org/10.5585/exacta.v1i0.516

Keywords:

ensino, projeto, arquitetura, desenhos.

Abstract

The present work describes a successful architecture project teaching practice carried out in 2001 with students of the Architecture and City Planning Course at UNINOVE. The pedagogical practice phases are described, and at the end, some student’s preliminary plans are published.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Antonio Carlos Kfouri, UNINOVE, São Paulo

Arquiteto e Mestre em Arquitetura (FAU-USP); Professor- adjunto na Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da PUC-CAMPINAS e Professor de Projeto no Curso de Arquitetura e Urbanismo da UNINOVE.

Denise Falcão Pessoa, UNINOVE, São Paulo

Arquiteta (Mackenzie), Mestre em Arquitetura (Faculdade de Arquitetura e Planejamento Urbano da Universidade de Michigan), doutoranda em Arquitetura (FAU-USP) e Professora de Projeto no Curso de Arquitetura e Urbanismo da UNINOVE

Dominique Fretin, UNINOVE e MACKENZIE

Arquiteto (FAU-USP); Professor de Conforto Ambiental no curso de Arquitetura e Urbanismo da UNINOVE e na Faculdade de Arquitetura e Urbanismo do MACKENZIE

Published

2003-12-22

How to Cite

Kfouri, A. C., Pessoa, D. F., & Fretin, D. (2003). Report on an architecture project teaching experience. Exacta, 1, 59–76. https://doi.org/10.5585/exacta.v1i0.516

Issue

Section

Papers

Most read articles by the same author(s)