The Experience Lived by Elderly in Their Visits to a Shopping Center: Proposal of a Theoretical Model

Authors

  • Dalton Jorge Teixeira Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - PUC.
  • Helena Belintani Shigaki Universidade Federal de Minas Gerais -UFMG.
  • Pollyana Vargas Ferreira Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - PUC.
  • Carlos Calic Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais PUC.

DOI:

https://doi.org/10.5585/podium.v6i4.216

Keywords:

Theoretical model, Consumer Experience, Elderly, Shopping Center

Abstract

The present paper aims the creation of a theoretical model to understand the experience lived by consumers in their visits to a Shopping Center, therefore, the application of the model developed for elderly consumers in Belo Horizonte city . This study is based on a qualitative research strategy, with the purpose of identifying deeper perceptions, such as feelings and emotions, having as a technique the content analysis of 10 interviews, with shopping customers over 65 years old who could have experiences to report the phenomenon researched. In view of the presented research problem and in relation to the methodological aspects, it was concluded that the experience lived by the elderly can be described by aesthetic experiences, social, escapism, services and fun.

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Author Biographies

Dalton Jorge Teixeira, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - PUC.

Doutor em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP, São Paulo. Atualmente é Consultor ad hoc da Secretaria de Ensino Superior do Ministério da Educação, Consultor da Clube de Diretores Lojistas de Minas Gerais e professor titular da Pontifícia Universidade Católica - PUC, Minas Gerais.

Helena Belintani Shigaki, Universidade Federal de Minas Gerais -UFMG.

Doutoranda em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG. Pesquisadora do Núcleo de Pesquisa, Ensino em Marketing e Estratégias de Operações da UFMG e, do Projeto Gestão Contemporânea de Marketing da Fundação Dom Cabral - FDC, São Paulo.

Pollyana Vargas Ferreira, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - PUC.

Graduada em Administração pela Pontifícia Universidade Católica - PUC, Minas Gerais.

Carlos Calic, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais PUC.

Mestre em Engenharia da Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC, Florianópolis. Leciona e presta consultoria na área de marketing.

Published

2017-12-10

How to Cite

Teixeira, D. J., Shigaki, H. B., Ferreira, P. V., & Calic, C. (2017). The Experience Lived by Elderly in Their Visits to a Shopping Center: Proposal of a Theoretical Model. PODIUM Sport, Leisure and Tourism Review, 6(4), 450–465. https://doi.org/10.5585/podium.v6i4.216