Description of a Case Involving Experiential Marketing Through Sports Sponsorship in the B2B Segment

Authors

  • Paula Yumi Yamamoto Sport.MaP - Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas
  • Maria Luiza de Oliveira Cordova Sport.MaP - Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas.
  • Leandro Carlos Mazzei Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.5585/tlsr.v7i1.249

Keywords:

Sport sponsorship, Experiential marketing, Business-to-business

Abstract

The objective of this paper is to describe the experiential marketing through sports sponsorship strategy used by a sporting goods trade company that act in a business-to-business relationship (B2B) context. This paper is based on authors who argue that in the relationships of the B2B segment, can be influenced by emotional attributes and the evidence that sports sponsorship is a way to communicate these attributes. From the Content Analysis of semistructured interviews, four categories were identified: 1) Organizational Culture of the Company; 2) Context and History of Sponsorship actions, 3) Sports Sponsorship; 4) Returns with Experiential Marketing, where the considerations point out that Experiential Marketing through a sport sponsorship in the B2B context must count on professionalism, consistency between the corporate culture and sponsored object, as well as establishing action plans so that the desired return is won.

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Author Biographies

Paula Yumi Yamamoto, Sport.MaP - Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas

Mestre em Administração – Gestão do Esporte pela Universidade Nove de Julho -UNINOVE, São Paulo(Brrasil). Gerente de Grupo do Banco do Brasil. Membro do Sport.MaP – Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, São Paulo.

Maria Luiza de Oliveira Cordova, Sport.MaP - Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas.

Discente do Curso de Ciências do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas- Unicamp, São Paulo, (Brasil). Membro do Sport.MaP - Grupo de Pesquisa em Gestão e Políticas do Esporte da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas.

Leandro Carlos Mazzei, Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas

Doutor em Educação Fisica pela Universidade de São Paulo - USP, São Paulo, (Brasil). E pela Vrije Universiteit Brussel -VUB. Docente da Faculdade de Ciências Aplicadas da Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, São Paulo.

Published

2018-04-30

How to Cite

Yamamoto, P. Y., Cordova, M. L. de O., & Mazzei, L. C. (2018). Description of a Case Involving Experiential Marketing Through Sports Sponsorship in the B2B Segment. PODIUM Sport, Leisure and Tourism Review, 7(1), 64–78. https://doi.org/10.5585/tlsr.v7i1.249