Teaching Climate in the Perception of the Students of the Physical Education Course of the Pedagogical University: A Key Aspect in the Improvement of the Quality of Professional Formation
DOI:
https://doi.org/10.5585/tlsr.v7i1.250Keywords:
Evaluation. Climate training of teachers, and students for vocational trainingAbstract
The article presents the evaluation of the teaching climate in the perception of the students of the Physical Education course of the Pedagogical University, since it constitutes one of the areas of educational research of greater relevance in the educational institutions. For the data collection, the questionnaire on the Modified Educational Teaching Climate proposed and validated by López and Lisástigui (2012) was applied. The research was developed in the Faculty and in the Departments of Physical Education and Sport (Maxixe, Quelimane and Nampula) of the Pedagogical University, and 217 students were randomly selected from the second to the eighth semester of the course. For the analysis and interpretation of the data, descriptive statistics were calculated. Regarding the conclusions, they generally suggest that the students' perception of the Teaching Climate is regular.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre) em http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html