Dynamic geometry and the rebuilding of the Greek geometric thought in the classroom
DOI:
https://doi.org/10.5585/exacta.v2i0.549Keywords:
Geometria dinâmica. Pensamento geométrico grego.Software Cabri Géomètre II.Abstract
The use of dynamic geometry softwares by the students in the Mathematics class¬es, based in historical and philosophical principles, can bring back a geometric thought that, according to the Greeks, would lead to the world of knowledge. This historical path, exemplified with some constructions made by Apollonius and Archimedes using the means of dynamic geometry with Cabri Géomètre II, will be the point of this study to verify the proposed hypotheses. Thus we are going to prove in real time the definition of parabola through the areas made by Apollonius and the Archimedes’ prove of the sum of the triangles areas obtained from a parabola segment limited by a parabolic arc.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-02-27
How to Cite
Talavera, L. M. B. (2008). Dynamic geometry and the rebuilding of the Greek geometric thought in the classroom. Exacta, 2, 117–132. https://doi.org/10.5585/exacta.v2i0.549
Issue
Section
Papers
License
Autores que tiverem artigos aceitos para publicação na Revista Exacta concordam com os seguintes termos:
- A Cessão dos Direitos Autorais da publicação do artigo à Revista Exacta;
- Os autores que tiverem seus trabalhos aceitos e publicados na Revista Exacta estão sujeitos a Política de Direitos Autorais CC BY NC SA https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/;
- A publicação do artigo pela Revista Exacta, em caráter de exclusividade e em meio eletrônico;
- A indexação do artigo em bases de dados nacionais e internacionais, diretórios, bibliotecas digitais e bases bibliométricas em que a Revista estiver e vir a estar indexada.