Exergames and their use in the school curriculum: a systematic review
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n2.7189Keywords:
Child, Media, School, Technology.Abstract
Introduction: Exergames can be an initiative to reduce the sedentary lifestyle of school children and adolescents. Objective: Conduct a systematic review on the use of exergames in the school environment. Method: Structured according to PRISMA, the articles were searched in the following databases: Science Direct, Pubmed, Scielo, EBSCO host, Health Games Research, IEEE and Eric. Articles that made use of consoles of domestic exergames and a minimum score of 7 points on the PEDro scale were used as a inclusion criteria. Results: Most articles investigated the effects of exergames on physical activity practice, physical capabilities and anthropometric variables. High percentage investigated the motivation related to the use of exergames in the school curriculum, and a smaller number analyzed the effects of the practice in the balance. Conclusion: Exergames provide positive effects to increase levels of physical activity and modify anthropometric variables. In addition, they provide greater motivation. However, regarding balance, there is a need for further studies for further clarification.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.