Project Management in Construction As a Key Tool for Marketing in The Public Service

Authors

  • Thyago Phellip França Freitas Fundação Universidade Federal do Tocantins
  • Ruberval Rodrigues de Sousa Fundação Universidade Federal do Tocantins

DOI:

https://doi.org/10.5585/gep.v4i2.100

Keywords:

Gerenciamento de Projetos, Construção Civil, Marketing.

Abstract

The Project Management in Construction can and should be regarded as an essential tool for effective dissemination actions of the activities of public or private organizations. The focus of the paper also aims to discuss the flaws in project management, which may end up compromising the performance of the same, with the main objective of marketing strategies has its main purposes reflected in the satisfaction of the target public. The strategy adopted was a case study on the approach of project management in construction in the public service, seeking to understand this process, distinguishing strategies less costly and more consistent method for effective marketing strategies in public organizations. Aiming to meet the objectives proposed in the research field used as the Board of Minimum Standards of the Department of Education of the State of Tocantins, whose works seek to apply rules of project management in order to ensure the satisfaction of the population and meeting the legal requirements for the execution of public works. This way, the discussions presented here contribute to a rethinking of the importance of project management in construction, and the contributions that this brings to the marketing management in the public service.

DOI:10.5585/gep.v4i2.100

Author Biographies

Thyago Phellip França Freitas, Fundação Universidade Federal do Tocantins

Especialista em Gestão de Pessoas pela Fundação Universidade Federal do Tocantins Graduado em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade da Amazônia. Arquiteto na Rede Oficial do Estado do Tocantins. E-mail: thyagophellip@hotmail.com.

Ruberval Rodrigues de Sousa, Fundação Universidade Federal do Tocantins

Mestre em Desenvolvimento Regional pela Universidade Católica Dom Bosco, Campo Grande/MS. Especialista em Metodologia do Ensino de Língua Inglesa pela Universidade Federal do Tocantins em parceria com o Conselho Britânico. Graduado em Comunicação Social e em Letras pela Universidade do Tocantins – UNITINS. Professor de Língua Inglesa e Língua Portuguesa da Rede Oficial de Ensino do Estado do Tocantins. Secretário Executivo na Fundação Universidade Federal do Tocantins

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Published

2013-08-30

How to Cite

França Freitas, T. P., & de Sousa, R. R. (2013). Project Management in Construction As a Key Tool for Marketing in The Public Service. Revista De Gestão E Projetos, 4(2), 185–212. https://doi.org/10.5585/gep.v4i2.100

Issue

Section

Articles