@Descubrapernambuco: study on cosumer engagement on the official state Instagram profile

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/podium.v10i1.17072

Keywords:

Online Engagement, Instagram, Descubra Pernambuco

Abstract

Objective: The objective of the article is to analyze the online consumer engagement of the tourist profile Discover Pernambuco on Instagram.

Methodology: The method used was a mixed exploratory-descriptive research, from a case study with the use of online observation, the Follower Analyzer application and the engagement index as sources of data collection.

Relevance: Studies on online engagement in social networks of public autarchies are still in their infancy, both in the theoretical and practical aspects.

Results: The results obtained showed that considering that online engagement does not depend only on the numerical quantity of followers, likes and comments, but also the timing of posts, type of content, visual art, caption and moderation. It was noticed that the degree of engagement is low, making it necessary to better manage the profile in order to make it a more effective tool in attracting tourists to Pernambuco.

Theoretical/methodological contributions: A theme little studied in academia and in the tourism sector is presented, contributing to a new look of the area for the theme, attesting to the importance of the relationship of tourism with the virtual environment for attracting tourists.

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Author Biographies

Kathyane Clemente Cabral dos Santos, Universidade Federal de Pernambuco - UFPE. Centro de Ciências Sociais Aplicadas

Bacharem em Turismo pela UFPE e Técnica em Comunicação Visual pela Escola Técnica Estadual Professor Agamenon Magalhães - ETEPAM.

Andre Falcao Durão, Universidade Federal de Pernambuco - UFPE

Professor Adjunto 3 com Dedicação Exclusiva da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) no Departamento de Hotelaria e Turismo Bacharel em Turismo pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) (2002). Mestre em Administração pela UFPE (2005). Doutor em Administração pela UFPE (2011). Realizou pesquisa Pós-Doutoral na Breda University of Applied Science, Holanda (2018). Líder do grupo de pequisa (CNPq) eCOS (e-Tourism, Consumo e Sociedade).Tem experiência na área de Turismo e Administração, tanto no mercado, como também na área acadêmica (presencial e a distância). Tem interesse nas seguintes áreas de pesquisa:e-tourism, tecnologia da informação e comunicação e seu reflexo no turismo e na sociedade, marketing digital e comportamento do consumidor online. Pai de Nina e Ângelo.

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Published

2021-04-05

How to Cite

dos Santos, K. C. C., & Durão, A. F. (2021). @Descubrapernambuco: study on cosumer engagement on the official state Instagram profile. PODIUM Sport, Leisure and Tourism Review, 10(1), 187–210. https://doi.org/10.5585/podium.v10i1.17072

Issue

Section

Artigos