Influence of social marketing in corporate image

Authors

  • Sonia Francisca Monken UNINOVE
  • Aléssio Bessa Sarquis UNISUL
  • Vilmar Antonio Gonçalves Tondolo UCS
  • Maurício Andrade de Lima Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

DOI:

https://doi.org/10.5585/ijsm.v14i4.2268

Keywords:

Marketing Social. Marketing Relacionado a Causas. Imagem Corporativa. Campanha Social.

Abstract

Companies are investing to demonstrate an empathy with consumers interested in social issues. There was an increase in corporate social responsibility and some studies support that corporate attitude affects consumer purchasing. This paper aims to analyze to what extent social marketing campaigns influence the corporate image, also to identify the main factors that influence the corporate image of companies investing in social marketing and the correlation between the different factors that influence the corporate image. This is an exploratory study, quantitative, through a survey, with self-administered questionnaire to a sample of 220 college students. Data were analyzed using statistical tests of Spearman Correlation, Mann-Whitney and Wilcoxon W. The results infer significant linear correlation between social marketing campaigns and factors that influence the corporate image, however there is not a significant linear correlation between the factors that influence the corporate image, investment in social marketing and the frequency of use of the products. The study found that social marketing campaigns is a factor influencing the corporate image with low relevance, and that the most important influence factors are the quality and price of products.

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Author Biographies

Sonia Francisca Monken, UNINOVE

Doutorado em Saúde Pública pela Universidade de São Paulo e professora do Programa de Pós-Graduação Mestrado Profissional Gestão em Sistemas de Saúde da Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo, Brasil.

Aléssio Bessa Sarquis, UNISUL

Doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL, Santa Catarina, Brasil.

Vilmar Antonio Gonçalves Tondolo, UCS

Doutorado em Administração pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade de Caxias do Sul - UCS, Rio Grande do Sul, Brasil.

Maurício Andrade de Lima, Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC;Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC;Graduado em Ciências Econômicas pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC;Professor da Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL.

Published

01.12.2015

How to Cite

Monken, S. F., Sarquis, A. B., Tondolo, V. A. G., & de Lima, M. A. (2015). Influence of social marketing in corporate image. Revista Ibero-Americana De Estratégia, 14(4), 119–134. https://doi.org/10.5585/ijsm.v14i4.2268