PMS-SIM: the educational simulator in project management

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/gep.v11i3.18216

Keywords:

Educational simulator, Project management, Experiential learning, Business management education

Abstract

The technical report aims to analyse the development trajectory of an educational simulator (PMS-Sim) and application through a longitudinal process (six years) in academic-professional environments. Thus, a guiding approach to the analytical development of the solution occurred in three stages and with multimethod triangulation, a technique that mixes data and information from specific research paths. The stages were: (1) opinion survey with quantitative analysis, (2) mixed procedures in academic adaptation, and (3) opinion survey and qualitative research with participants from business incubators. The results of each of the internships indicate the help of the system for training in project management, as professionals in the area in an organizational environment have highlighted the contribution to safely living as phases of a project; already in academic environments, students and teachers evidenced advances in knowledge in project management. For innovation environments, if the participant practices elements of project management within an incubated company.

Author Biographies

Murilo Alvarenga Oliveira, Universidade Federal Fluminense

Departamento de Administração e Adm. Pública (UFF/ICHS)Programa de Pós-graduação em Administração - http://ppga.sites.uff.br/Laboratório de Gestão Organizacional Simulada (LAGOS)

Eduardo de Lima Pinto Carreiro, Mestrado Profissional em Administração, PPGA-UFF Centro Universitário de Volta Redonda - Unifoa

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração na Universidade Federal Fluminense (UFF) na modalidade profissional.

Centro Universitário de Volta Redonda (UniFOA) na graduação em Administração e Engenharia de Produção.

Humberto Reis dos Santos Souza, Mestrado Profissional em Administração, PPGA-UFF Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Mestre em administração pela Universidade Federal Fluminense. Possui graduação em Processos Gerenciais pelo Centro de Ensino Superior de Maringá (2014).

Professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

João Amaro da Silva Dias, Mestrado Profissional em Administração, PPGA-UFF e Receita Federal do Brasil

Mestre no Programa de Mestrado Profissional em Administração da Universidade Federal Fluminense 

Auditor Fiscal da Receita Federal do Brasil 

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Published

2020-12-17

How to Cite

Oliveira, M. A., Carreiro, E. de L. P., Souza, H. R. dos S., & Dias, J. A. da S. (2020). PMS-SIM: the educational simulator in project management. Revista De Gestão E Projetos, 11(3), 185–217. https://doi.org/10.5585/gep.v11i3.18216

Issue

Section

Technical Reports