Inclusion Ofsustainability in Management Training

Authors

  • Edson Luis Kuzma Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO
  • Sérgio Luis Dias Doliveira Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO
  • Carlos Alberto Marçal Gonzaga Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO
  • Maricleia Aparecida Leite Novak Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

DOI:

https://doi.org/10.5585/geas.v5i2.430

Keywords:

Sustainability, Higher Education, Administration.

Abstract

Sustainability, in the context of higher education training, promotes the possibility of developing knowledge to professional graduates. The urgency of the instrumentalisation of sustainability, especially in a business context, should not be promoted only by government pressures or social demands, but also by the attitude and the commitment of its managers and employees. Therefore, recognizing the importance of the teaching of sustainability in academia, this research seeks to understand the theme of inclusion Sustainability in orientation training and knowledge production in the course of Graduate degree in Business Administration from the State University of the Midwest (UNICENTRO). To this end, it was sought to analyse the perception of the student body as regards the topic discussed, based on the theoretical and conceptual propositions of Sustainability Jargon bySgarbi (et al, 2008) and the Multidimensional Model of Sustainable Value by Hart and Milstein (2004). The results point to a higher recurrence of some of the jargon in comparison to others, according to the perceptions of academics addressed. Generally speaking, the assimilation of knowledge associated with terms related to sustainability, according to the theoretical model of research, receive slightly less than the average benchmark assessment, which indicates for the consideration of the issue to be of little knowledge on the part of that university’s student body.

Downloads

Author Biographies

Edson Luis Kuzma, Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

Bacharel em Administração pela Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO (2014) e Mestrando Interdisciplinar em Desenvolvimento Comunitário pela Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO.

Sérgio Luis Dias Doliveira, Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

Possui graduação em Filosofia pela Universidade Federal do Paraná (1988), graduação em Administração pelo Instituto de Estudos Sociais do Paraná (1996), mestrado em Gestão Estratégica de Organizações pela Universidade do Estado de Santa Catarina (2002) e Doutorado em Administração pela Universidade Federal do Paraná (2013). Atualmente é professor titular da Universidade Estadual do Centro-Oeste, em cursos de Graduação, Especialização e no Mestrado em Desenvolvimento Comunitário.

Carlos Alberto Marçal Gonzaga, Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

Possui graduação em Administração pela Faculdade Católica de Administração e Economia(1986), mestrado em Ciência Política pela Universidade Federal de Minas Gerais(1994) e doutorado em Engenharia Florestal pela Universidade Federal do Paraná(2006). Atualmente é Professor Adjunto D da Universidade Estadual do Centro-Oeste e Revisor de periódico da Revista Capital Científico (UNICENTRO).

Maricleia Aparecida Leite Novak, Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

Bacharel em Ciências Contábeis pela Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO (2013). Especialista em Auditoria e Controladoria e Pós-Graduanda em Docência Universitária pela UNICESUMAR (2015). Mestranda no Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Desenvolvimento Comunitário pela Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO

Published

2016-07-22

How to Cite

Kuzma, E. L., Doliveira, S. L. D., Gonzaga, C. A. M., & Novak, M. A. L. (2016). Inclusion Ofsustainability in Management Training. Revista De Gestão Ambiental E Sustentabilidade, 5(2), 146–165. https://doi.org/10.5585/geas.v5i2.430
Crossref
4
Scopus
0
Ana Cristina de Faria, Luciano Sant'Anna da Silva, Dirceu Da Silva, Marco Antonio Figueiredo Milani Filho (2018)
Influência do Conhecimento sobre Sustentabilidade nas Atitudes, Comportamentos e Consumo de Estudantes de Administração. Revista Eletrônica de Ciência Administrativa, 17(2), 239.
10.21529/RECADM.2018010
Paola Schmitt Figueiró, Daiane Mülling Neutzling, Bruno Lessa (2022)
Education for sustainability in higher education institutions: A multi-perspective proposal with a focus on management education. Journal of Cleaner Production, 339, 130539.
10.1016/j.jclepro.2022.130539
Risolene Alves de Macena Araújo, Adriana Rodrigues Silva, Nicoly Sousa Santos (2023)
Enhancing Sustainability Through Non-Financial Reporting. Advances in Finance, Accounting, and Economics, 119.
10.4018/978-1-6684-9076-1.ch006
Luiz Alexandre Valadão de Souza, Iluska Lobo Braga, André Luís Faria Duarte, Leonardo Ferreira Bezerra (2022)
Natura: criando valor sustentável com base no modelo de Hart e Milstein. Revista de Tecnologia Aplicada, 34.
10.48005/2237-3713rta2022v11n1p3449
Citations
  • Citation Indexes: 4
Captures
  • Readers: 18
Views
  • Abstract 321
  • PDF (Português (Brasil)) 195